Představte si situaci, kdy sedíte v kadeřnickém křesle, podíváte se na sebe do zrcadla a chce se vám brečet. Tohle opravdu není to, co jste si představovali. Co v takovém případě dělat? Občas se to prostě nepovede. I mistr tesař se někdy utne a to se může stát i u kadeřnice či kosmetičky. Jak ale v takové situaci reagovat? Zachovejte prosím klid.
Máte právo na reklamaci u kadeřníka
Jasně, že máte! Kadeřnické služby – kam napsat recenzi na firmu – jsou poskytovány na základě smlouvy o dílo. Tu s kadeřnicí uzavíráte ústně. To ale vůbec neznamená, že byste nemohli uplatňovat reklamaci vad. Ona vada může být i zcela jiný výsledný účes, než na kterém jste se společně dohodli.
Je tedy klíčové, abyste předem sdělili kadeřnici svou přesnou představu a ujistili se, že si s ní rozumíte. Také se vyplatí poslouchat i její případná doporučení, která vycházejí ze zkušeností a odbornosti. Může se stát, že přijdete s obrázkem herečky, jejíž účes byste chtěli. Názor odborníka nepodceňujte. Pokud řekne, že nemáte potřebnou kvalitu vlasů nebo se účes zkrátka nehodí k vašemu tvaru obličeje, měli byste se zkusit domluvit jinak. Pokud budete trvat na svém, pak je výsledek čistě vaším rizikem a reklamovat ho už nelze.
Kdy a jak účes reklamovat
Ideální je po celou dobu sledovat, co kadeřnice dělá. V případě, že zhodnotíte, že hrozí to, co si nepřejete, okamžitě zasáhněte. Jestliže začnete mít pocit, že jste si neporozuměli, nebo že kadeřnice není schopen vaši představu naplnit, máte právo vše zastavit, od smlouvy odstoupit a odejít. Nezapomeňte ale na to, že po vás kadeřnice bude chtít zaplatit doposud provedenou práci – tedy například mytí vlasů.
Když kadeřnice – recenze firem – práci dokončí, měla by se sama ujistit, že se vám výsledek líbí a že je podle vašich představ. Je to právě vaše kladná odpověď, která potvrdí, že „dílo“ bylo provedeno správně. Teprve pak byste měli zaplatit. Zaplacením totiž stvrzujete převzetí díla a také to, že jste s ním spokojeni.