Myslíte si, že letáky už dávno nejsou efektivní formou reklamy? Není to tak. Je to podobné jako s reklamními předměty, i těm ještě neodzvonilo a stále mohou být opravdu efektivním způsobem, jak firmu dostat do podvědomí lidí. V případě letáků je však třeba klást důraz na správnou grafiku. Abyste se vyhnuli tomu, že lidé zahodí leták do prvního koše, který potkají, měli byste apelovat na umístění fotografie nebo obrázku na levou stravu. Mozek vnímá levou stranu kreativněji, pravou stranu pak analyticky, proto je dobré text dát spíše napravo. To je však jen jeden z mnoha triků, které dokážou i z letáku vytvořit skutečně efektivní formu reklamy vaší společnosti.
Ať se slogan rýmuje
Chcete se opravdu vrýt do podvědomí lidí? Měli byste vsadit všechna esa v rukávu na opravdu schopného copywritera, který vám vytvoří rýmující slogan. Jen málokdo si uvědomuje, že lidé mají básničky a rýmovačky rádi. Zkrátka se jim vryjí do paměti a musí si je pak neustále přemítat v hlavě. A toho přesně chcete dosáhnout – aby vás lidé nemohli dostat z hlavy.
Logo dávejte vždycky napravo
Stejně jako v případě umísťování fotografií nebo obrázků na plakát či leták je dobré dávat logo napravo. A důvod je taktéž naprosto stejný – důvodem je to, že tuto stranu náš mozek vnímá kreativněji. Navíc často o dané věci musí více přemýšlet, což opět povede k tomu, že vás a vaši firmu lidé nedostanou tak hravě z hlavy.
V případě loga se nebojte velikosti. Ve světě reklamy platí, že čím větší logo, tím více pozornosti. Ale samozřejmě to s velikostí nepřehánějte, aby se naopak nezhoršilo vnímání značky jako takové.
Volte netradiční písmo
Aktuálně máte při tvorbě letáků nebo plakátů k dispozici celou spoustu fontů. Neměli byste sahat po písmu, které tak dobře znáte, buďte už i samotným písmem zcela originální a unikátní. Vyberte si písmo, kterým se zcela odlišíte. Jen pozor na jedno – musí být hlavně dobře čitelné.
Ano, letáky nepatří mezi praktické předměty a v současnosti jsou trendem roušky, ale na to je řešení formou roušek s vlastním potiskem. Protože i samotná reklama může efektivitu posunout na úplně novou úroveň.